Anders Hall

Franchise Operations Platform, Chainformation AB

anders@chainformation.com
+46 70 814 35 65

Anders Hall

När du behöver ett effektivt stöd för att digitalisera ledning och styrning av kedjan, säkra att konceptriktlinjer följs och effektivisera internkommunikationen kontaktar du Anders Hall på Chainformation.

Sedan år 2000 har jag och teamet på Chainformation hjälpt kedjor i Skandinavien och Europa att säkra så driftsrelaterade rutiner genomförs och förändringar når ut och implementeras på de lokala enheterna. Jag brinner för frågor som rör drift, support och utveckling av Franchisetagarna och konceptet som helhet. Det är min absoluta uppfattning att ett konsekvent uppträdande mot kund kräver att kedjan är ett samspelt lag med gemensamma spelregler och fokus på kundmötet.

Att leda en kedja är att leda människor – och människor leds genom tydlig, transparent och konsekvent kommunikation. I detta bistår jag med mer än 20 års erfarenhet från franchising i allmänhet och konceptstyrning/kvalitetsstyrning i synnerhet. Jag har haft förmånen att få jobba med många av de bästa och snabbast växande koncepten i Skandinavien. Flera av våra kunder har genom åren blivit utsedda till Årets Franchisekedja och andra utmärkelser – det är ingen slump.

Chainformations plattform är unikt utvecklad för franchisedrift och har idag tusentals anslutna enheter i mer än 20 länder.

Din kedja behöver en gemensam och strukturerad plattform som ett nav för internkommunikation, digitala Handböcker, digitala checklistor och konceptstyrning. Raka motsatsen till all onödig och ostrukturerad e-post, röriga Dropboxmappar och helt okontrollerade Facebookgrupper. Med Rollbaserade rättigheter i flera dimensioner och ett stort utbud av funktioner kan systemet enkelt anpassas till din kedjas unika behov, oavsett bransch och storlek.

Interaktiva on-line checklistor och Task Management ger dig möjlighet att driva kvalitetsprogram och säkra så dagliga rutiner verkligen implementeras. Rapporter och larm om avvikelser i realtid till olika delar av er ledningsstruktur säkerställer att inget passerar obemärkt.

Chainformation levererar via ett smidigt hyresavtal, helt utan krav på intern IT-kompetens. Färdigpackat med tjänster för teknisk drift, kundanpassning, utbildning och stöd. Kostnader är relaterade till antalet anslutna Enheter/restauranger/butiker, så du betalar endast för vad du behöver.

Kontakta Anders

 

 

 

Flytande intern (mellan franchisetagare och deras anställda) och extern (mellan oss och våra franchisetagare) kommunikation har alltid varit mycket viktig för oss, och nu när vi har 3 olika varumärken i Social Eatertainment Group-portföljen har denna aspekt ännu större betydelse. (O’Learys, Harrys, SingSing)

Vi har använt Chainformation-plattformen sedan 2003. Men den här plattformen är så mycket mer än bara en kommunikationskanal. Det hjälper oss också att förenkla och effektivisera den dagliga verksamheten på våra enheter, bli mer effektiva i driftstöd och kvalitetssäkring inom våra olika varumärken. Med funktioner som digitala manualer, checklistor och statistikrapporter kan vi vara säkra på att alla medarbetare i våra kedjor får all viktig information, följer etablerade rutiner och koncept. Dessutom hjälper det oss att driva operativ efterlevnad och personalens engagemang.”

Rasa Jonyte – Project & Operations Support Manager

Redan från början kändes det viktigt att vår organisation hade en kommunikationsplattform där vi lätt kan ta del av gemensam information och att vi på ett snabbt och enkelt sätt kan nå ut till alla i organisationen. Via bla Chainformations chattfunktion har vi ett ständigt flöde av frågor, uppmaningar eller feedback. En annan funktion som vi ser stor nytta av är de checklistor som vi skapat för att på ett kontrollerat och grundligt sätt säkerställa att alla våra anläggningar arbetar efter vårt koncept. I plattformen delar vi också våra gemensamma dokument, mallar och uppgifter. 

 

Vi upplever att vi är världsledande i vår bransch och arbetar hårt för att utveckla golfen både inom Indoor och Range. Därför är vi måna om att förmedla och förstärka vårt unika koncept inom service, kunskap och kompetens. Genom våra inlägg om event, lokala händelser och intern kommunikation stärker vi vårt varumärke både internt, och i ett andra led, externt.

 

För att enkelt följa våra medarbetare och deras arbete använder vi oss av Chainformations statistik där vi snabbt kan ge stöd eller hjälp där det behövs. 

 

Via Chainformation och vårt starka koncept, kan vi leverera den kundupplevelse som leder utvecklingen och förändrar golfen för alltid

Sofia Tegelman – Verksamhet- och Franchiseansvarig  RUFFGolf

Vi har jobbat med Chainformation sedan starten och vi fortsätter att jobba med deras team av experter för att ta fram nya verktyg som ligger i linje med våra affärsmål och de behov vi ser hos våra 170 butiker.”

Anders Lundblad, Marketing Director, Colorama

När jag tar ett steg tillbaka och funderar hur informationsflödet var före Jaktia World (Chainformation). Då var det e-post, brev, och en massa långa telefonsamtal, helt omöjligt att nå ut snabbt och effektivt med de verktygen.

På Jaktia World har vi byggt upp ett eget bibliotek fyllt med information för alla butiker. Vi når snabbt och enkelt utvalda roller i tre länder och kan mäta räckvidden på alla inlägg. All kommunikation från huvudkontoret till butik går via Jaktia World. Även butikerna når varandra med efterlysningar på varor, varningar för stöldligor osv. Kampanjer, koncept, inbjudningar, feedback, utbildningar, information, marknadsföring, allt samlat på ett ställe. ”

Anette Johansson – Ansvarig butikssupport Jaktia

Alla Våra Specialister

se
Marlene Lazarevic

Konsult handböcker och kvalitetssäkring

Marlene Lazarevic är expert inom handböcker och kvalitetssäkringsprogram. Marlene har haft ledande befattningar inom McDonald´s och Reitan. Oavsett vilken fas du befinner dig i hjälper vi dig att skapa eller uppdatera handboken för just ditt koncept.

marlene@franchisearkitekt.se

0708 785 672

se
Peter Östlund

Inköpskonsult

Peter Östlund har 20 års erfarenhet av inköpsfrågor på några av världens största varumärken och har jobbat med inköp både på kund- och leverantörssidan. Kontakta Peter om du vill ha hjälp med inköp, produktutveckling eller hållbart inköp.

peter@procurum.se

0722 43 98 48

se
Tomas Fält

Vi på Nordea har sedan 2018 ett team med specialister som förstår storheten i franchise. Vår ambition är att alltid ligga i framkant genom att vara din affärspartner och förstå din affär.”

se
Anders Hall

Franchise Operations Platform, Chainformation AB

Marknadens ledande molnplattform för dig som vill modernisera kedjan med digitala handböcker, supportverktyg och checklistor för dagliga rutiner. Nå ut i hela kedjan med mobila Appar. Kontakta Anders Hall på Chainformation för en demo.

anders@chainformation.com

+46 70 814 35 65

se
Carolina Lomm

Box Technologies – POS lösningar för Butik

Box Technologies – POS lösningar för Butik. Vill Ni att er butiksdator lösning ska vara en del av ert butiks koncept med snygg design. Kontakta oss så hjälper vi Er för bästa hårdvarulösningen inom kassa.

cl@boxtechnologies.se

+46 70 586 12 30

no
Runar Sørensen

Partner

Runar Sørensen er partner i DHT Corporate Services og har spesialisert seg innen verdivurdering knyttet til kjededrift – uansett om det er tale om franchise, kjedemedlemsavtaler eller egeneide kjeder.

Runar.Sorensen@dht.no

+47 917 59 584

dk
Paul Neale

Franchiseadvokat - Aumento Advokatfirma, København

Om du har behov av kunskap, erfarenhet och rådgivning i samband med förbättring eller drift av franchiseföretag i Danmark, Kontakta Paul.

pn@aumento.dk

+45 702 55 770

Nordens främsta experter på Franchise

FranchiseArkitekt är specialister inom varje område med anknytning till franchise. Vår affärsidé är att erbjuda marknadens bästa kompetens inom de områden där franchiseföretag har viktiga behov.

Läs mer
Kontakta oss