21 november

Årets kunskapsdag om franchising

Missa inte detta kunskapsseminarium för etablerade, nystartade eller ännu ej påbörjade franchisekedjor. Få ovärderliga insikter i hur man bygger en framgångsrik franchisekedja. Några av Sveriges främsta experter delar med sig av sina tips och erfarenheter. Vinnarna från Svenska Franchisegalan deltar och delar med sig av sina erfarenheter.
FranchiseEvent är Skandinaviens största seminarium inom franchise.

ANMÄLAN

NÄR

21 november 2024 09.45 – 15.00, därefter kaffe, mingel och möten Insläpp från 09.15

VAR

Biografen Saga Kungsgatan 24, Stockholm

PRIS

495 kr/deltagare exkl. moms (faktureras), inkl. lunch och fika

Läs mer

Årets vinnare från Svenska Franchisegalan talar

FranchiseEvent 2024

6 tim. Skandinaviens största seminarium om franchising. Kunskapsdag där Sveriges bästa franchisekedjor och experter berättar hur de byggt sin kedja och ger tips och råd.

  • 09:45

    Välkommen och introduktion till dagen

  • 10:00

    ÅRETS MARKNADSFÖRARE

    Lennart Schultz, CMO & CCO – Reitan Convenience, Pressbyrån

  • 10:30

    FRAMTIDENS FRANCHISE

    Margarita Kradjian, Chief Marketing Officer Fantastic Frank

     

  • 11:00

    ÅRETS FRANCHISETAGARE

    Mathilde Jakobsson, Area manager Pinchos, talar för Erik Stridsberg Pinchos Uddevalla

  • 11:30

    STYRELSEARBETE I FRANCHISEKEDJOR

    Jonas Ideström & Anders Fernlund

  • 12:00

    Lunch, mingel och informationstorg

  • 13:00

    ÅRETS FRANCHISEBRAGD

    Mats Lederhausen talar för Paul Lederhausen, deltar digitalt från USA

  • 13:30

    ÅRETS FRANCHISEKEDJA

    Sonny Hedblom VD Kandyz

  • 14:00

    FRANCHISE ROUND TABLE

  • 14:30

    SVENSKA FRANCHISE FÖRENINGEN

    VD Jan Fraggstedt

  • 15:00

    Kaffe, mingel och möten med:

    FRANCHISEARKITEKT, Sverige

    • Franchisekonsulter, Jonas Ideström, Sven Hars, Branko Lazarevic, Marlene Lazarevic, Peter Östlund
    • Franchise Ekonomi, Azets Insight, Lina Dahlgren
    • Franchise Bank, Marginalen Bank, Max Käll
    • Franchise Advokater, Astra Advokater, Dr Anders Fernlund, Anders Thylin
      Chainformation, Anders Hall
    • Digital marknadsföring BI-Firm (SpiderAds), Michael Fällström
    • Butiksdata (hårdvara), Box Technologies, Carolina Lomm
    • Utbildning, Skillhabit
    • Cappy; Marcus Enqvist
    • Gate46; Fredrik Widing
    • Rekrytering, Cappa, Frode Finsrud, Fredrik Vegsgaard
Visa hela programmet Minimera programmet

Årets Franchisebragd
Mats Lederhausen talar för pristagaren, Paul Lederhausen, grundare av McDonald´s i Sverige

”Detta pris går till en sann entreprenör och företagsledare. Hans far gav aldrig veckopeng utan sade: ”Jag säger som Sandrew sa, det finns tioöringar att plocka upp på gatan, bara du orkar böja dig ner. ”Det finns inte ord som nog kan beskriva vad vinnaren har haft för betydelse för franchise i Sverige, då denna person även i allra högsta grad var involverad i bildandet av den Svenska Franchise Föreningen för över 50 år sen. Det är egentligen fel att säga att denna utmärkelse i år heter Årets Franchisebragd utan bör i detta fall benämnas som halvseklets Franchisebragd.

Vinnaren av detta pris startade upp den första McDonald’s-restaurangen i Sverige 1973 på Kungsgatan i Stockholm och har under alla dessa år bidragit till att hundratusentals personer har jobbat i kedjan och utbildat fler än 30 000 ledare. En sann franchisebragd som ingen annan har gjort i Sverige, inte bara förra året utan även halvseklet.”

Motivering till priset Stäng

Årets Franchisekedja
Sonny Hedblom, VD Kandyz

”Vinnaren av Årets Franchisekedja 2024 stöttar sina franchisetagare och hjälper dem att nå framgång. Med en god lönsamhet hos sina franchisetagare och med människan i fokus utvecklar vinnaren ständigt sitt koncept med olika verktyg och förgyller vardagen och skapar välbefinnande både på jobbet och privat.”

Motivering till priset Stäng

 

Framtidens Franchise
Margarita Kradjian, Chief Marketing Officer Fantastic Frank

”Att bygga och utveckla Framtidens Franchise kräver nytänkande, kreativitet, målmedvetenhet och mod. Genom sitt nytänkande har årets vinnare skapat ett marknadsföringskoncept i världsklass. Detta i kombination med en unik IT-plattform som ligger i absolut framkant och en stor portion mod har man på ett målmedvetet sätt lyckats ta sitt koncept långt utanför Sveriges gränser.

Förutom ett antal etableringar i Europa så finns man nu även representerade i USA och Asien.

Årets vinnare har blivit en av de mest omskrivna aktörerna i sin bransch och en stor erkänd internationell branschtidning har utsett grundarna till ”de entreprenörer som inspirerat och utvecklat sin bransch mest.” Med ett nuläge där man har potentiella franchisetagare från olika länder som står i kö för att få kliva ombord, så känns det som att resan bara har börjat för denna framåtlutade kedja.”

Motivering till priset Stäng

Årets Franchisetagare
Erik Stridsberg, Pinchos Uddevalla

”Vinnaren har under 2023 kraftigt ökat såväl försäljningen som antalet kunder och snittköp. Därtill ligger man i toppen inom kedjan avseende kundnöjdhet. Vinnaren och hens nyckelpersoner har inte bara fokuserat på siffror, utan har även visat en stark förmåga att utveckla och stödja sina medarbetare. Genom att skapa en positiv arbetsmiljö har franchisetagaren inspirerat teamet att sträva efter en bra upplevelse för kunden och bidra till den övergripande framgången för verksamheten.”

Motivering till priset Stäng

Årets CFO
Marie-Louise Lindström, CFO HusmanHagberg

”Detta är en CFO med stenkoll! Hen har lång erfarenhet av att arbeta i franchisevärlden och kan alla delar från kontoren upp till givaren. Denna CFO är mycket engagerad och pedagogisk och har franchisetagarnas fulla förtroende. Med god dialog och professionellt stöd är hen högst delaktig i hela kedjans utveckling.”

Motivering till priset Stäng

Årets Marknadsförare
Lennart Schultz, CMO & CCO – Reitan Convenience, Pressbyrån

”Årets marknadsförare vinner för sin banbrytande marknadsföring där de kombinerar kreativitet med samhällsengagemang för att skapa starka kampanjer som inte bara stärker varumärket utan också genererade försäljningsökningar och ökad medvetenhet. Kampanjerna för Pressfrihetens Dag, Lusseballen och Årets Lussekatt är bara några av aktiviteterna som fått enorm uppmärksamhet.”

Motivering till priset Stäng

FranchiseArkitekt
Jonas Ideström

Jonas Ideström är grundare av FranchiseArkitekt och har mer än 30 års erfarenhet av franchising, som VD, ordförande eller ledamot i 14 kedjor samt mer än 200 franchiseprojekt.

Om Jonas Stäng

FranchiseArkitekt
Branko Lazarevic

Branko Lazarevic är senior partner i FranchiseArkitekt, med mer än 30 års operativ erfarenhet av franchising.

Om Branko Stäng

FranchiseArkitekt
Dr. Anders Fernlund

Anders Fernlund är jur. doktor och civilekonom och har mer än 35 års erfarenhet av franchisejuridik.

Om Anders Stäng

Svenska Franchise Föreningen
Jan Fraggstedt, VD

Jan är VD för Svenska Franchise Föreningen. Sveriges nationella förening för franchiseföretag, sedan 50 år.

Om Jan Stäng
Kontakta oss