Skräddarsydd Akademi
Vill er kedja attrahera nya medarbetare, säkra upp att ni behåller era stjärnor längre och att ni ökar er kundnöjdhet, ja då krävs en stark servicekultur och en intern utvecklingsplan. Att ni erbjuder kompetensutveckling stärker både ert employer branding rykte samt gäst rykte.
Ju tidigare du börjar processen med att utveckla era medarbetare, er kundvård och er försäljning desto snabbare ser du resultatet. Med detta kommer en ökad lönsamhet men samtidigt är det inte bara på sista raden du ser skillnad. Erbjuder du dina medarbetare varierande och inspirerande utbildningar är det bevisat att det i gengäld ger dig mer engagerade medarbetare som stannar längre.
Ett professionellt sätt är att starta en skräddarsydd akademi som täcker era behov. Fokus bör ligga på era franchisetagare och alla ledare men även lyfta medarbetarna.
Fördelen med en akademi är att det blir återkommande. Ska det bli en beteendeförändring och ett resultat som består krävs kontinuitet. Precis som att man inte kan förvänta sig att förra årets reklamkampanj ska fungera i år, kan man inte heller förvänta sig att förra årets utbildning fortfarande ska ha så stor inverkan i sitt dagliga arbete.
En utbildningsakademi med oss innebär att vi, tillsammans med er, baserat på era behov och målsättningar sätter upp olika utbildningar för olika roller inom ert företag på årsbasis. Vi driver hela processen och på så sätt även ser till att förändringsresan går åt rätt håll. Vi utvärderar kontinuerligt, går tillbaka till målen, är de fortfarande aktuella, och behöver vi i så fall styra utbildningarna inför kommande år i samma eller ny riktning?
Våra primära expertisområden inom akademier är: Affärsrådgivning, Affärsmannaskap, Kultur & värderingsarbeten, Ledarskap, Coachande mentorskap, Försäljning, Service & kundbemötande, Ekonomi och Merchandising.