FranchiseEvent 2023

16 November

Årets kunskapsdag om franchising

Missa inte detta kunskapsseminarium för etablerade, nystartade eller ännu ej påbörjade franchisekedjor. Få ovärderliga insikter i hur man bygger en framgångsrik franchisekedja. Några av Sveriges främsta experter delar med sig av sina tips och erfarenheter. Vinnarna från Svenska Franchisegalan deltar och delar med sig av sina erfarenheter.

 

FranchiseEvent är Skandinaviens största seminarium inom franchise.

 

Anmälan

NÄR

16 november 2023 09.00-15.00

VAR

Biografen Saga Kungsgatan 24, Stockholm

PRIS

495 kr/deltagare (faktureras)

Läs mer

Årets vinnare från Svenska Franchisegalan talar


Årets Franchisekedja: Länsförsäkringar fastighetsförmedling

Framtidens Franchise: WrapChamp

Årets Franchisebragd: Matmissionen

Årets CFO: Patrik Back - Pinchos

Årets Marknadsförare: Ångtvättbilen

Årets Nytänkare: Kayakomat

Årets Franchisetagare: Niklas Sundberg - Electrolux Home Alingsås

FranchiseEvent 2023

6 tim. Skandinaviens största seminarium om franchising. Kunskapsdag där Sveriges bästa franchisekedjor och experter berättar hur de byggt sin kedja och ger tips och råd.

  • 09:00

    Välkommen och introduktion till dagen

  • 09:15

    Årets Marknadsförare

    Ångtvättbilen, VD Konrad Löwhagen

  • 09:45

    Framtidens Franchise

    WrapChamp, VD Samuel Eriksson

  • 10:15

    Årets Nytänkare

    Kayakomat, VD Malin Arnesson

  • 11:00

    Årets Franchisetagare

    Niklas Sundberg, Electrolux Home Alingsås

  • 11:30

    Årets CFO

    Patrik Back, Pinchos

  • 12:00

    Lunch, mingel och informationstorg

  • 13:00

    Årets Franchisebragd

    Matmissionen, Områdeschef Johan Rindevall

  • 13:30

    Årets Franchisekedja, VD Franchisesupport Urban Johansson

    Länsförsäkringar fastighetsförmedling

  • 14:00

    Franchise round table

    Jonas Ideström, Branko Lazarevic

  • 14:30

    Svenska Franchise Föreningen

  • 15:00

    Kaffe, mingel och möten med:

    FRANCHISEARKITEKT, Sverige

    • Franchisekonsulter, Jonas Ideström, Sven Hars, Branko Lazarevic, Marlene Lazarevic, Peter Östlund
    • Franchise Ekonomi, Azets Insight, Stefan Dahlgren
    • Franchise Bank, Marginalen Bank, Max Käll
    • Franchise Advokater, Astra Advokater, Dr Anders Fernlund, Cristina Bergner, Anders Thylin
    • Chainformation, Anders Hall
    • Digital marknadsföring BI-Firm (SpiderAds), Michael Fällström
    • Butiksdata (hårdvara), Box Technologies, Carolina Lomm
    • Marknadsföring (visuell kommunikation), BrandFactory, Anders Dekany,
    • Utbildning, Baloo Learning, Jesper Olsson
    • Motivationsplattform Service & Retail, Pushappy, Maximillian Müller, Ludvig Bergseije
    • Rekrytering, Cappa, Frode Finsrud, Fredrik Vegsgaard, Fredrik Hjortdal
Visa hela programmet Minimera programmet

FranchiseArkitekt

Branko Lazarevic är senior partner i FranchiseArkitekt, med mer än 30 års operativ erfarenhet av franchising.

Årets Franchisekedja

Länsförsäkringar fastighetsförmedling får utmärkelsen ”Årets Franchisekedja” 2023 med motiveringen:

”Att franchise bygger på en balans mellan givare och tagare har sina utmaningar. Årets vinnare har balanserat många fler utmaningar än så och gjort det med framgång. Årets vinnare har på kort tid tagit sig till marknadsledande positioner och utmanat andra aktörer med sin genuina historia och lokala förankring.”

Årets Nytänkare

”Årets Nytänkare” (delas ut i samarbete med Aspia) – Kayakomat

”Genom en utvecklad automatiserad lösning som förenklar processen för både givare, tagare och kunder, har de på två år lyckats värva ett stort antal tagare, där flertalet aldrig tidigare haft en tanke på att driva företag. Med fokus på kundupplevelsen har de byggt upp en lojal kundbas och ökat sin konkurrenskraft i flera länder.”

Årets Marknadsförare

”Årets Marknadsförare” (delas ut i samarbete med BrandFactory) – Ångtvättbilen

”Genom ett dedikerat och fokuserat arbete med marknadsföring, av såväl i att exponera varumärket, till att öka kännedomen på sociala medier, och där man även engagerat franchisetagarna i riktade lokala kampanjer, har man uppnått tydliga positiva effekter – sammantaget har aktiviteterna resulterat i fantastiska mätbara mål.”

Framtidens Franchise

”Framtidens Franchise” (delas ut i samarbete med BDO) – WrapChamp

”Att bygga och utveckla Framtidens Franchise kräver nytänkande, kreativitet, målmedvetenhet och mod. Inte minst när man redan under det andra verksamhetsåret valt att ge sig ut på en internationell resa med ett tydligt mål – att bli störst i Europa. Företaget har utvecklat unika kvalitetsprocesser där såväl anläggningar som personal genomgår ett certifieringsförfarande och i stort sett all marknadsföring sker digitalt via en smart utvecklad hemsida där det är enkelt för kunden att få en uppfattning om genomförandeprocess, konceptets alla möjligheter och slutresultatet. Vinnaren av priset Framtidens Franchise är den enda kedjan i sitt slag och med service, kvalitét och teknik som ledord står man redo att förändra en hel bransch.”

Årets Franchisebragd

”Årets Franchisebragd” (delas ut i samarbete med FranchiseArkitekt) – Matmissionen

”Vinnaren av Årets Franchisebragd är ett franchisekoncept som verkar inom en bransch som är väldigt traditionell och som mer eller mindre sett likadan ut i flera decennier. Denna franchisekedja utmärker sig på ett unikt sätt genom att kombinera ekologisk och social hållbarhet. Vinnarens kärnvärden består i att vara en aktör som hjälper ekonomiskt utsatta människor och samtidigt gör skillnad för klimatet genom ett nära samarbete med branschorganisationerna. Vinnaren har alltsedan starten fyllt en viktig funktion i samhället och med rådande ekonomiska situation förstärks dess plats på marknaden genom att kedjan fortsatt expanderar runt om i Sverige på fler platser för att göra skillnad för människor och klimatet.”

Årets CFO

”Årets CFO” (delas ut i samarbete med Azets) – Patrik Back, Pinchos

”Det här är en mycket initiativrik CFO som bidrar till att utveckla affären och öka försäljningen. Han har under de senaste åren byggt upp en avdelning och genomfört många förändringar, inte minst så att franchisetagare kan följa sin utveckling med tydliga KPI:er. Under en tuff pandemi har den här Patrik bidragit till att inga restauranger har gått i konkurs.

Årets Franchisetagare

”Årets Franchisetagare” (delas ut i samarbete med Marginalen Bank) – Niklas Sundberg, Electrolux Home Alingsås

”Årets vinnare har genom ett starkt ledarskap och en stark tro på franchisesystemet lyckats navigera i dessa tuffa tider på ett föredömligt sätt. Franchisetagaren har lyckats öka både tillväxten och lönsamheten i bolaget, och inte minst har han under denna tid lyckats utveckla sitt team och skapat ett otroligt starkt engagemang. Vinnaren i år är ett föredöme, både som franchisetagare och som ledare.”

Kontakta oss